Pinterest!

vrijdag 6 januari 2012

De hoodie

Hier zag ik de super mooie hoodie van Yane. Op slag verliefd waren m'n dochter en ik. Sinds oktober heb ik het patroon in m'n bezit en tot gisteren durfde ik er niet aan beginnen.
Eerst was m'n oude (niet zo goede) naaimachine het excuus, erna geen tijd door cadeautjes te moeten maken voor de feesten en daarna waren het de feesten zelf.
Maar gisteren is het er van gekomen en deze middag werkte ik hem af! Het is niet helemaal perfect maar ik heb er wel heel content van :-) En Lotte ook!
Dit was eigenlijk een kladversie met 'simpele' stofjes. Nu ga ik tricot bijbestellen en er nog 1 voor Bas maken, en misschien ook nog eentje voor Lotte.

Wat vinden jullie ervan?




7 opmerkingen:

  1. Heel goed! Ik heb het patroon ook al een tijdje liggen, en durf er ook niet echt aan beginnen. Hoe vallen de maten uit? Groot? Of eerder klein?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @piepow: de maten vallen normaal uit vind ik. Ik heb een 4 jaar gemaakt en m'n dochter wordt eind deze maand 4 jaar. Ze is 1m groot en draagt van kledij een 104.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! De Hoodie is nog steeds de lievelingstrui van Yane. Helaas is ze er bijna uit gegroeid...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ yane: welke maat maakte jij voor je dochter? Weet jij of het patroon ook bestaat voor grotere kindjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb maat 5 jaar (de grootste maat) overgenomen en het is juist voor Yane (maar 't zou iets groter mogen), maar Yane is dan ook al bijna 6 jaar.
    Ik vind ook dat het patroon normaal tailleert, maar ik vind de bloes en de mouwen wat kort uitvallen, die heb ik dan ook 3 cm verlengd.
    Ik ben het nog niet tegen gekomen in grotere maten. Ik ga het zelf een beetje proberen te vergroten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aha, ok. Dankjewel voor je antwoord. Dan weet ik welke maat ik voor Lilith moet maken.

    BeantwoordenVerwijderen