Pinterest!

zondag 20 mei 2012

Mini moestuin x 4

Mijn moestuinbak meet één vierkante meter. En gisteren heb ik nog 3 vierkante meter van de tuin ingepalmd om de plantjes te kunnen uitplanten en nog nieuwe zaken bij te zaaien.

Ik was zo slim om de kindjes te laten helpen bij het zaaien, zodoende is er een volledig zakje wortels, sla en rucola in het kleine bakje beland. Die plantjes zal ik uitplanten als ze iets groter zijn.

Voor de courgettes heb ik ook al een andere plaats in de tuin bedacht als deze wat gegroeid is, dus alles komt goed... hoop ik.

Op één derde van het nieuwe stuk moestuin heb ik nog selder, prei en rode kool gezaaid. Dit deed ik zelf en dus belande niet het volledige zakje in de gaatjes. Hopelijk komen deze plantjes er ook zo goed door als die uit de moestuinbak.


Zo, dit was een update (op aanvraag) van m'n moestuintje!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb vandaag ook in de tuin gewerkt : courgettes (groen, wit en geel),pompoenen, kerstomaten, trostomaten en vleestomaten uitgeplant. Radijs, rode biet en mijn verschillende slasoorten zal ik moeten herzaaien want er komt amper iets uit. De opkomende bonen worden geterroriseerd door vogels en duiven ; het hartje wordt weggepikt en de rest laten ze gewoon liggen....De aardappelplanten beginnen nu echt goed te groeien en aan de aardbeiplanten hangen al vrij veel (nog groene) aardbeitjes. Ik hoop dat we dit jaar terug ene hele goede oogst hebben

    BeantwoordenVerwijderen