Pinterest!

woensdag 17 augustus 2011

het kleedje dat een hemdje werd...

Op het wereld wijde web vond ik onlang een leuk patroon voor een jurkje voor Lotte. Ik had nog een leuk stofje liggen dat ik bij vermiljoen kocht.

Het leek allemaal perfect uit te komen en te passen tot m'n frank (of euro) viel dat ik aan het bovenstuk nog een rokje moest hangen... Niet dus....

Ik had m'n beleg of voering (of hoe noem je de binnenkant van een bovenstuk van een jurk) ook in dezelfde stof geknipt. Dat had ik beter niet gedaan.
Maar zo is het kleedje dus een hemdje geworden.

Ik heb het oorspronkelijk patroon nog verder aangepast en me voor de eerste keer ooit aan stolpplooien gewaagd (waar was ik eigenlijk bang voor?) en heb er ook een paspel tussengestoken. Die lukte redelijk. Ik wou die eigenlijk bevestigen met m'n blinde ritsvoetje. Maar het universele blinde ritsvoetje blijkt niet zo universeel te zijn....



Vanavond maakte ik dan nog speldje voor Lotte met vilt... Dit is het geworden, ik weet niet of ik het leuk moet vinden of niet... Ga er nog een nachtje over slapen


Ondertussen maakte Lotte een riem voor mij. Die is jammer genoeg (heel veel) te klein maar ze heeft haar heel goed geamuseerd en dat is het belangrijkste, niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten